Englischsprachiger Artikel zur Kompetenzorientierung des historischen Lernens

Print Friendly, PDF & Email

Kör­ber, Andreas (2011): “Ger­man His­to­ry Didac­tics: From His­tor­i­cal Con­scious­ness to His­tor­i­cal Com­pe­ten­cies – and beyond?” In: Bjerg, Helle; Lenz, Clau­dia; Thorstensen, Erik (Hgg.; 2011): His­tori­cis­ing the Uses of the Past – Scan­di­na­vian Per­spec­tives on His­to­ry Cul­ture, His­tor­i­cal Con­scious­ness and Didac­tics of His­to­ry Relat­ed to World War II. Biele­feld: tran­script (Zeit – Sinn – Kul­tur); ISBN: 9783837613254 ; pp. 145–164.

Print Friendly, PDF & Email

In der Doku­men­ta­tion zur Tagung “His­tori­cis­ing the Uses of the Past” in Oslo ist eine englis­chsprachige Kurz­fas­sung des FUER-Kom­pe­tenz­mod­ells erschienen:

 

Kör­ber, Andreas (2011): “Ger­man His­to­ry Didac­tics: From His­tor­i­cal Con­scious­ness to His­tor­i­cal Com­pe­ten­cies – and beyond?” In: Bjerg, Helle; Lenz, Clau­dia; Thorstensen, Erik (Hgg.; 2011): His­tori­cis­ing the Uses of the Past – Scan­di­na­vian Per­spec­tives on His­to­ry Cul­ture, His­tor­i­cal Con­scious­ness and Didac­tics of His­to­ry Relat­ed to World War II. Biele­feld: tran­script (Zeit – Sinn – Kul­tur); <a href=“https://portal.dnb.de/opac.htm?query=9783837613254&method=simpleSearch”>ISBN: 9783837613254</a> ; pp. 145–164.